Monday, June 27, 2011

Sekali Lagi

Kalau dulu...
Putrajaya - Johor

Tapi sekarang???
Johor - Perak(Lumut)

kami duduk berjauhan kembali...
kalau memang itu yang terbaik untuk kami dimasa hadapan..
dalam keterpaksaan kami merelakan..

baru enam bulan kami duduk sebumbung..
dan kini Mr. Azim dapat better offer from another company..
dulu masa aku pindah Johor dia dapat offer kat Pelabuhan Klang, dia tolak sebab aku baru je transfer ke Johor...

tapi kali nie dia dah tak boleh nak tolak sebab peluang nie sekali jer..
jadinya dalam tempoh masa yang tak sampai 24jam dia kena buat keputusan..
pagi pergi interview then petang tu dia terus diarah ke Lumut, Perak.
kenapa aku tak halang????
tak boleh.. tak boleh dan tak bolehh... sebab kerja yang dia dapat nie memang dah lama dia nak, dia dapat nie pun nasib kot.. mintak tolong kawan.
kenapa dia bersungguh-sungguh nak pergi???
sebabnya :
1. yang paling penting adalah basic salary yang di offer (kerja makan gaji kan... kena la fikir pasal nie dulu)
2. kerja yang lagi senang daripada yang dia kerja dulu, tak kotor sangat dan tak berjemur di bawah sinaran cahaya matahari... =)
3. dia nak cari pengalaman dan sijil dari company nie.. sebab company nie boleh dikatakan company yang besar dalam industry heavy Engineering.

jadinya.. walaupun jauh beribu-ribu batu, sebab-sebab diatas sangat kuat untuk kebaikan kehidupan kami dimasa hadapan..

Sekian.... =)

p/s: 6 bulan duduk sama aku tak pernah demam or selsema or batuk tapiiii.. baru 2 hari dia pergi aku dah demam... apakah??? =(

No comments: